CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, December 5, 2008

~STREETSOCCER 2008~

Pada awal sesi persekolahan,biro riadah asrama SMKAP tlh mengadakan Kejohanan Streetsoccer yg dianggap sbg acara tahunan.Setiap batch dikehendaki menghantar seberapa byk penyertaan utk mmeriahkn acara.Sebanyak 27 buah psukn tlh mendaftar sebagai peserta.Turut menyertai kejohanan ini adalah 4 psukn drpd batch 1994 a.k.a. EvOPe.Apa yang menarik,2 psukn dr EvOPe tlh berjaya melayakkn dri ke psign kedua.Ini adalah satu pncapaian terbaik krn faktor usia yg blh diaangap sbg 'underdog'(bukan pilihan).Berikut adalah senarai pasukn dr EvOPe serta senarai pemain dan pencapaian mrk.




CLOUD 9
  1. Didier Zahhar
  2. Apong Faez
  3. Kroll Anwar
  4. Sir Fakhrulson
  5. Aliff Kled
Pasukan ini telah berjaya menewaskn tiga psukn dlm pringkat kump. iaitu Banduan Azkaban(f5),Pingu(f4),dan UMNO FC(f1).Melayakkndri ke pusingan kedua dan bertemu psukn Rakus.Walau bgimnapn,mrk tws 0-5.



KICK KAPUR
  1. Eman Roo
  2. 6thdudin
  3. Cpot Towfiq
  4. Zulfadh Lee
  5. Adnone
Pasukn ini diundi utk brade dlm kump. maut yg disrtai Meet U.Abas(f5),Panado(f3)l,dan Bolos(f4).Mereka hny dpt menewskn psukn f1 dan tersingkir.




HARI YANG CERAH
  1. Thierry Fitrie
  2. Shapek
  3. G-bril Cici
  4. Scaber
  5. Fakhri Anape

Pasukn ini tlh menmptkn dri bersama Shrek(f3),Kele'ek(f4),dan???(f1).Sperti Kickapoo,mrk hny dpt mnewskn psukn f1 dan tewas kpd dua lwn len lalu mrk terperosok ke Ligue 2 France.


STREETMONKEY

  1. So Ch!cks
  2. Syamiroll
  3. Z-kree
  4. Amer Fiq
  5. Fore-Han

Pencapaian psukn ini amat membggekn walaupn tersingkir di pusign kdua.Walaupn tewas kpd Big Top(f4),mrk lyk ke psign klh mati slps menewaskn STS(f1)5-1,dan mengikat Kari Letup(dorm 3)1-1.Pada pusign klh mati,mrk bertemu naib juara edisi lalu,Kercak(f5).Socik berjaya mncari gol awl hasil hntarn penjaga gol,Paan.Suasana glgg amat gmuroh ktk itu.Mana tdkny,psukn plihn bolos awl.Tak patuy.Namun,ternyte pengalaman memihak Kercak.Mrk menambah 3 gol slps itu dan kputusn mktamad 1-3.Kdua-dua psukn tlh mencipta prlawann tersengit dlm kjohann kli ini.Selepas itu,pasukn ini tlh melaykkn dri ke Liga Juara-juara SMKAP.




Kejohanan kali ini telah mempertemukn dua psukn di final iaitu RAKUS(f4) dan PANADOL(F3).Stlh 90 min perlwnn tmt,kedua-dua psukn terikat 1-1.Gol Rakus tlh disumbgkb oleh Hazree manakala gol Panadol disumbangkn oleh Mat Top.Juara terpaksa ditentukn oleh penentuan sepakn penalti.Akhir kputusn,Rakus menjuarai Kejohana Streetsoccer 2008 dgn pnntuan spakn pnalti 3-2.


Sekian....

0 comments: